Håll tummarna inför tisdag!

Efter mina otaligt många samtal till Västerås växel, Göteborgs kommun, Västerås igen, Göteborg, Göteborg stad, Göteborgs kommun, Göteborg Majorna, omkopplingar minst tre gånger i Majornas växel och slutligen ett telefonsamtal till läkaren i Västerås kunde jag bege mig till skolan. Informationen jag fick från Göteborg och Västerås var näst intill obegriplig.

Väl i skolan mötte jag upp studievägledaren och jag berättade om min situation och slog upp min idé om Hålland och skidåkning. Fem minuter senare hade vi skickat iväg ett mail med förfrågan om förflyttning redan nu. Svar på tisdag så snälla håll tummarna! Att åka till Åre redan nu skulle lösa många problem, men om det inte går så ser jag lika mycket fram emot att åka till Göteborg. Då vet jag att Hålland väntar i augusti.

Tilläggas måste också göras att de skickar runt mig som en blådåre mellan Göteborg och Västerås, här kan jag inte få någon hjälp innan jag flyttat till Göteborg och i Göteborg kan jag inte få någon hjälp innan jag bott där en månad, är nämligen Västerås problem tills dess. Galet. Vårat system är inte till för att hjälpa, det är till för att hjälpa så lite folk som möjligt, de sparar nämligen mer pengar på det.

Fast att saker och ting är både frustrerande och smått kaotiskt så finner jag min glädjetråd i vartenda litet problem. Det flytar på och bollen är i rullning; och denna gång åt rätt riktining och på mina villkor.


Avtryck
Postat av: Sandra

hej gumman! jag hoppas verkligen att du får komma in på skolan i ÅRE :) det jag inte berättade för dig igår är att jag har funderingar på att kanske lämna magnus och starta om på en helt ny kula... fast jag är inte rikitgt säker ännu... det är i alla fall som jag känner i dags läget... : / jaj, jag håller i alla fall tummarna för dig :) kramis

2009-03-21 @ 14:13:37
URL: http://familjensundqvist.blogg.se/

Knappa ner här:

Namn:
Guld-kommenterare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0