En, två, tre, sju, tio, femton lådor senare...

Aram och jag träffades idag (!) inne i stan. Det blev en snabb sväng förbi Åhlens där hon köpte en present till hennes sambo och sedan gick vi vidare till Spicy Hot. Det var trevligt och mysigt att träffas, var som sagt ett bra tag sedan sist.

Klockan 15.30 var det dags att åka till Hallstahammar för att tömma förrådet på prylar. Trodde först att vi skulle åka dit för att hämta mina saker men fick reda på att de skulle byta förråd. Hade på ett magiskt sätt glömt bort den detaljen. Det blev några vändor och mycket bärande, endel tyngre och endel lättare. Är nu väldigt trött.

Mina älskade saker ligger nu i bilen, skulle burit in de i lägenheten men ingen av oss orkade. Skall ta det lasset imorgon. Känns väldigt skönt att det är avklarat. Nu gäller det att skriva listor på prylar som skall packas ned men det är svårt att veta vart allt skall när man inte vet vart man hamnar., Göteborg eller Åre. Krävs lite olika utrustningar för kommande destination.

Ser fram emot tisdag. Först då vet jag vart jag skall. Men det är också slutet för oss. Glädjetråden finns kvar, lika stark som innan. Det får jag inte glömma bort att säga.

Tycker att mina inlägg har en ledsen klang över sig men jag vill meddela att jag inte är det. Är glad, förväntansfull och nyfiken. Känner att mitt liv ligger helt öppet och jag kan för en gång skull lära mig at leva som alla andra. Belata räkningar, bo ensam, lära sig ekonomi-delen, ta egna beslut. Allt som en vuxen människa skall klara av. Ser fram emot mitt nya liv.
Det som är ledsamt är att jag och Daniel. Aldrig roligt att separera. Känns overkligt.


Avtryck

Knappa ner här:

Namn:
Guld-kommenterare?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0